5 C
Wrocław
sobota, 7 grudnia, 2024
Strona głównaBiznesNowe technologieAutomatyczne oznaczanie treści AI na TikToku

Automatyczne oznaczanie treści AI na TikToku

-

TikTok stawia kolejny krok w kierunku zapewnienia bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji (AI) dla twórców treści.

Platforma wprowadza automatyczne oznaczanie treści przesłanych z innych platform, jeśli zostały one wygenerowane przez AI (AIGC). TikTok jest pierwszą platformą wideo, która wdrożyła technologię oznaczania treści Content Credentials. 

Inwestycje w transparentność w dobie rozwoju AI

Sztuczna inteligencja otwiera przed twórcami nieograniczone możliwości, ale może też wprowadzać w błąd odbiorców nieświadomych generowania treści przez AI. Oznaczanie AIGC zapobiega nieporozumieniom i pozwala na przedstawienie pełnego kontekstu. Dlatego TikTok automatycznie oznacza treści AIGC tworzone za pomocą efektów AI platformy. Natomiast od ponad roku nakłada wymóg oznaczania realistycznych AIGC przez samych twórców. Z narzędzia, które ułatwia oznaczanie treści skorzystało już ponad 37 milionów twórców.

Współpraca branżowa w zakresie oznaczania AIGC

Od 9 maja TikTok rozszerza zakres automatycznego oznaczania treści AI o te przesłane z innych platform. Funkcja jest już dostępna dla zdjęć i filmów, a wkrótce obejmie również treści audio. Oznacza to, że każdy użytkownik będzie mógł skorzystać z narzędzia Verify C2PA, aby zidentyfikować AIGC stworzone na TikToku i dowiedzieć się, kiedy, gdzie i jak treść została stworzona lub edytowana. Inne platformy integrujące Content Credentials będą mogły automatycznie oznaczać takie treści.

Promowanie oznaczania treści AI w branży

W celu propagowania Content Credentials w branży, TikTok dołącza do inicjatywy Content Authenticity Initiative (CAI) prowadzonej przez Adobe. TikTok jest pierwszą platformą wideo wdrażającą Content Credentials w praktyce. 

Eksperci podkreślają, że oznaczanie treści generowanych przez AI, choć kluczowe dla odpowiedzialnego tworzenia, może budzić niezrozumienie. Dlatego TikTok współpracuje z ekspertami nad kampanią edukacji medialnej, która pomoże społeczności TikToka identyfikować AIGC, zachować dystans i krytyczne podejście do takich treści oraz potencjalnej dezinformacji.

Masz newsa, pomysł na artykuł, który mógłby zainteresować naszych czytelników? Pisz śmiało na redakcja@forcenews.pl.

reklama

BEZPŁATNE OGŁOSZENIA

Sprzedawaj i kupuj bez rejestracji! Przeglądaj ogłoszenia w swojej okolicy!

POLECANE WYDARZENIA