AMS i Gemius połączyli siły, by wspólnie zbadać zasięg reklamy zewnętrznej w Polsce.
Celem partnerstwa jest dostarczenie rzetelnych danych o zasięgu reklam zewnętrznych, co pozwoli udowodnić ich potencjał reklamodawcom.
Współpraca z Gemiusem to kolejny krok w rozwoju badań widowni reklamy Out-of-Home (OOH) w Polsce, realizowany przez AMS. Spółka prowadzi już badanie Outdoor Track, dostarczając rynkowi kontakty VAC (Visibility Adjusted Contact) jako walutę w rozliczeniach kampanii OOH w 10 największych aglomeracjach kraju.
Warto podkreślić, że AMS był jednym z inicjatorów włączenia reklamy Out-of-Home do Mediapanelu. Już w 2022 roku, podczas organizowanej przez nas konferencji #DataDrivenDOOH Gemius zaprezentował pierwsze testowe przeliczenia całego systemu nośników Digital OOH AMS. Uzyskaliśmy wówczas wysoki wynik 73% zasięgu mierzonego wskaźnikiem OTS, czyli Opportunity To See – powiedział Marek Kuzaka, prezes AMS.
Dane z Mediapanelu wzbogacą dotychczasowe informacje o zasięgu reklamy zewnętrznej. Obejmą one zarówno klasyczne nośniki OOH, jak i cyfrowe ekrany reklamowe. Umożliwi to bezpośrednie porównanie efektywności reklamy OOH z innymi mediami, co z kolei pozwoli na pełniejszą prezentację potencjału widowni tego typu kampanii.
Korzyści z partnerstwa:
- Dokładniejsze dane o zasięgu: Połączenie danych z Outdoor Track i Mediapanelu zapewni kompleksowy obraz widowni reklamy OOH w Polsce.
- Porównywalność z innymi mediami: Możliwość bezpośredniego porównania efektywności reklamy OOH z telewizją, radiem i internetem ułatwi planowanie kampanii marketingowych.
- Pełniejsza prezentacja potencjału OOH: Dostęp do rzetelnych danych o zasięgu ułatwi udowodnienie reklamodawcom potencjału reklamy zewnętrznej.