Bank BNP Paribas zdobył nagrodę The Banker w kategorii the Most Innovative in Digital Banking in CEE region.
Jury doceniło transformacje cyfrowe banku, który nie tylko rozwija swoją ofertę, ale i dba o ciągłą poprawę doświadczeń klientów, wykorzystując do tego nowe technologie i ograniczając negatywny wpływ działalności na środowisko.
Najważniejszym rozwiązaniem banku w ostatnim roku jest cyfrowa obsługa klienta w oddziałach za pomocą urządzenia mobilnego. W aplikacji dostępnej dla doradców, bank zaimplementował funkcjonalność, która pozwala w prosty sposób zidentyfikować potrzeby klienta i określić parametry oferty w celu uruchomienia komunikatu PUSH. Dzięki niemu użytkownik zostaje przekierowany do odpowiedniego miejsca w aplikacji mobilnej na własnym smartfonie. Tam może samodzielnie lub w asyście pracownika dokonać transakcji zakupu produktu, a także wykonać jedną z 38 udostępnionych w ten sposób czynności posprzedażowych.
Dwie trzecie doradców banku aktywnie korzysta z nowej funkcjonalności. Od początku 2023 roku w ten sposób przeprowadzono prawie 25 000 spraw klientów w oddziałach. Implementacja rozwiązania do tej pory przyczyniła się do oszczędności ok. 5 ton papieru, czyli 15 dużych drzew i ponad 1000 m3 wody.
Rozwiązanie wdrożone przez bank nie tylko skutecznie usprawnia procesy finansowe klientów i wychodzi naprzeciw ich potrzebom. Co istotnie wspiera ono cele zrównoważonego rozwoju. Bank całkowicie eliminuje z wielu procesów zużycie papieru oraz ograniczaja ślad węglowy związany z procesem drukowania, skanowania i archiwizowania dokumentacji papierowej.
Bank BNP Paribas wdrożył również inne innowacyjne rozwiązania dla klientów. To m.in. pozwalający oszczędzać energię tryb ciemny w aplikacji GOmobile, intuicyjne narzędzie do wymiany walut czy łatwe przekazywanie darowizn na ważne cele społeczne. Bank wdrożył również narzędzie GOinvest, przeznaczone dla doradców finansowych, usprawniające obsługę potrzeb inwestycyjnych klientów.
Źródło: BNP Paribas