Międzynarodowy Dzień Głuchych i Języka Migowego to okazja, aby przypomnieć, że osoby z niepełnosprawnością słuchu mają prawo do korzystania z usług bankowych na najwyższym poziomie.
Bank Credit Agricole wychodzi naprzeciw tym potrzebom i oferuje szeroki zakres rozwiązań, które ułatwiają komunikację z klientami Głuchymi i Słabosłyszącymi.
Miganie z tłumaczem
Jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest system zdalnego tłumaczenia języka migowego Migam, który bank udostępnia swoim klientom we wszystkich placówkach w Polsce, a także na telefonicznej infolinii. Dzięki niemu klienci mogą porozumiewać się z doradcami bankowymi bez konieczności posługiwania się językiem polskim.
Prawda jest taka, że dla osoby, która nie słyszy od urodzenia, język polski jest językiem wtórnym, wręcz obcym. Pierwszym językiem Głuchych jest język migowy, który ma odrębną gramatykę i składnię od języka polskiego. W związku z tym głusi mogą mieć trudności ze zrozumieniem tekstu pisanego w języku polskim, a osoby nieznające języka migowego problem ze zrozumieniem szyku zdań napisanych przez osobę niesłyszącą – wyjaśnia Justyna Dominik, ekspertka banku Credit Agricole, która od wielu lat współpracuje ze środowiskiem niesłyszących.
Pętle indukcyjne
W 20 placówkach Credit Agricole w największych miastach w Polsce dostępne są pętle indukcyjne, czyli system wspomagania słuchu. Pętla indukcyjna pomaga wyeliminować zakłócenia, takie jak szum, czy hałas. Wykorzystuje zjawisko indukcji elektromagnetycznej, by przekazywać dźwięk do aparatu słuchowego lub procesora mowy implantu słuchowego.
Aranżacja placówek
Dla zapewnienia komfortowej komunikacji z klientami Głuchymi i Słabosłyszącymi, placówki Credit Agricole są dostosowywane do ich potrzeb. Montowane są panele lub ścianki wygłuszające, które wzmacniają efekt pętli indukcyjnych. Zmodernizowane placówki wyposażone są także w siedziska z wysokimi oparciami, które redukują hałas.
Źródło: Credit Agricole