Już po raz trzeci, 21 marca, na Nadodrzu odbędzie się akcja „DeKUPAż Nadodrza”, której celem jest edukacja mieszkańców w kwestii sprzątania po swoich psach.
Problem zalegających na chodnikach psich odchodów jest na osiedlu niezwykle uciążliwy, dlatego organizatorzy akcji stawiają na działania edukacyjne i integrujące lokalną społeczność.
Organizatorami wydarzenia są: Partnerstwo RAZEM dla Nadodrza, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Rada Osiedla Nadodrze, placówki edukacyjne z osiedla, Straż Miejska i Policja.
Kolorowa parada i edukacja dla najmłodszych
O godzinie 11:00 na placu Macieja rozpocznie się kolorowa parada, która przemierzy ulice osiedla. Uczestnicy będą rozdawać mieszkańcom ciasteczka w kształcie psich kup, upieczone przez seniorów i dzieci ze świetlic osiedlowych. Dzieci ze szkół przygotowały banery i plakaty namawiające do sprzątania po psach, a także wymyślone przez siebie hasła. Na chodnikach zostaną narysowane kredą kółka wokół psich kup, aby zwrócić uwagę na problem. W nadodrzańskich szkołach odbędą się pogadanki na temat odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami, uwzględniającej nie tylko karmienie, czesanie i spacery, ale także dbanie o czystość i bezpieczeństwo na osiedlu. Przewodnicząca Zarządu Osiedla Izabela Duchnowska wraz ze strażnikami miejskimi będzie prowadzić rozmowy z opiekunami psów na temat sprzątania po swoich pupilach.
Tabliczki edukacyjne – nowy element akcji
Dodatkowym elementem tegorocznej edycji „DeKUPAżu Nadodrza” będzie umieszczenie na trawnikach specjalnie zaprojektowanych tabliczek edukacyjnych. Ich autorem jest Jarosław Flis, Przewodniczący Rady Osiedla Nadodrze. Tabliczki mają na celu wzbudzenie refleksji i zachęcenie do odpowiedzialnego zachowania wśród właścicieli psów.
Wspólne działanie dla dobra osiedla
Akcja „DeKUPAż Nadodrza” to przykład udanej współpracy różnych środowisk na rzecz wspólnego dobra. Połączenie edukacji, zabawy i zaangażowania lokalnej społeczności stwarza szansę na realną poprawę czystości osiedla i budowanie odpowiedzialnych postaw wśród mieszkańców.
Zapraszamy wszystkich do udziału w wydarzeniu!