20.8 C
Wrocław
środa, 14 maja, 2025
Strona głównaBiznese-Doręczenia dla firm - cyfrowa rewolucja w korespondencji
reklama

e-Doręczenia dla firm – cyfrowa rewolucja w korespondencji

-

Od 1 kwietnia br. polskie przedsiębiorstwa wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) będą musiały dostosować się do nowych wymogów dotyczących komunikacji z administracją publiczną.

Wprowadzenie obowiązku posiadania aktywnego adresu do e-Doręczeń to kolejny krok w kierunku cyfryzacji usług publicznych, który ma na celu usprawnienie i przyspieszenie formalnej korespondencji między firmami a urzędami. To nie tylko zmiana technologiczna, ale także szansa na oszczędność czasu, pieniędzy i zasobów dla przedsiębiorców.

Czym są e-Doręczenia?

e-Doręczenia to usługa, która elektronicznie zastępuje tradycyjny list polecony z potwierdzeniem odbioru. Usługa umożliwia bezpieczną i prawnie wiążącą korespondencję online między przedsiębiorstwami a administracją publiczną. Wysłane w ten sposób przesyłki są rejestrowane i mają taką samą moc prawną jak ich papierowe odpowiedniki. Docelowo e-Doręczenia mają zastąpić zarówno tradycyjną korespondencję urzędową, jak i przesyłki wysyłane przez platformę ePUAP.

Kogo dotyczy nowy obowiązek?

Obowiązek posiadania aktywnego adresu do e-Doręczeń już teraz dotyczy urzędów, instytucji publicznych oraz nowo zakładanych firm. Od 1 kwietnia 2025 roku obowiązek ten rozszerzy się na wszystkie przedsiębiorstwa wpisane do rejestru przedsiębiorców KRS przed 1 stycznia 2025 roku. W szczególności chodzi o:

  • Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (sp. z o.o.)
  • Spółki akcyjne (SA) oraz proste spółki akcyjne (PSA)
  • Spółki europejskie
  • Spółki jawne, komandytowe, komandytowo-akcyjne oraz partnerskie
  • Spółdzielnie i spółdzielnie europejskie
  • Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej
  • Fundacje i stowarzyszenia posiadające osobowość prawną, które prowadzą działalność gospodarczą i są wpisane do KRS

Dlaczego warto korzystać z e-Doręczeń?

Wprowadzenie e-Doręczeń to nie tylko obowiązek, ale także szereg korzyści dla przedsiębiorców. Przede wszystkim usługa ta eliminuje konieczność wysyłania i odbierania tradycyjnych listów poleconych, co przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy. Firmy mogą prowadzić korespondencję z urzędami online, bez konieczności wizyt na poczcie czy drukowania dokumentów.

Główne zalety e-Doręczeń:

  1. Oszczędność kosztów – brak konieczności zakupu znaczków, drukowania i kopertowania korespondencji.
  2. Oszczędność czasu – korespondencja może być wysyłana i odbierana online, z dowolnego miejsca i o dowolnej porze.
  3. Natychmiastowe powiadomienia – firmy otrzymują informacje o otrzymanej korespondencji w czasie rzeczywistym.
  4. Cyfrowe dowody – możliwość śledzenia biegu przesyłek oraz zachowania cyfrowych dowodów nadania.
  5. Bezpieczeństwo – gwarancja zachowania tajemnicy korespondencji.
  6. Integracja z systemami firmowymi – możliwość połączenia usługi z własnymi systemami kancelaryjnymi.

Jak założyć adres do e-Doręczeń?

Operatorem usługi e-Doręczeń jest Poczta Polska. Aby założyć adres do e-Doręczeń (ADE), przedsiębiorcy muszą odwiedzić stronę internetową e-Doręczenia dla przedsiębiorców. Proces rejestracji jest prosty i intuicyjny, a po jego zakończeniu firma zyskuje możliwość prowadzenia formalnej korespondencji z administracją publiczną w pełni cyfrowo.

Dla przedsiębiorców, którzy chcą wysyłać cyfrowe listy polecone nie tylko do podmiotów publicznych, ale także do innych osób i firm posiadających adres do e-Doręczeń, dostępna jest oferta kwalifikowanych dostawców usług (KDU).

Masz newsa, pomysł na artykuł, który mógłby zainteresować naszych czytelników? Pisz śmiało na redakcja@forcenews.pl.

ŹródłoGov.pl
reklama

BEZPŁATNE OGŁOSZENIA

Sprzedawaj i kupuj bez rejestracji! Przeglądaj ogłoszenia w swojej okolicy!

Patronat medialny

POLECANE WYDARZENIA