Fotografia kulinarna to dziś nieodłączny element branży gastronomicznej. Apetyczne zdjęcia potraw zachęcają do odwiedzenia restauracji, a także inspirują do gotowania w domu. Jaka jest rola fotografii kulinarnej w kreowaniu gastronomicznej rzeczywistości?
W dobie powszechnego dostępu do mediów społecznościowych wygląd potrawy stał się ważniejszy niż kiedykolwiek. To właśnie zdjęcie jest pierwszym wrażeniem, które mamy z daną potrawą. Jedzenie najpierw widzimy, a dopiero później odbieramy innymi zmysłami – węchem czy smakiem.
Chwalimy się jedzeniem
Ludzie lubią dzielić się swoimi doświadczeniami kulinarnymi. W mediach społecznościowych możemy znaleźć zdjęcia potraw z restauracji, domowych obiadów, a nawet słodyczy, które kupiliśmy w sklepie. Jesteśmy podatni na sugestie w formie obrazu, dlatego zdjęcia jedzenia mogą nas zachęcić do odwiedzenia danej restauracji lub wypróbowania nowego przepisu.
Kulinarny Instagram wciąż w modzie
O ile treści wideo stają się coraz bardziej popularne, to zdjęcia jedzenia wciąż są jednym z najpopularniejszych rodzajów treści w mediach społecznościowych. Wśród najmłodszej grupy wiekowej, która jest najbardziej aktywna w mediach społecznościowych, aż 16% Polaków publikuje zdjęcia jedzenia nawet kilka razy w miesiącu.
Lubimy widzieć, co zamówimy
Zdjęcia jedzenia to dla nas inspiracja w poszukiwaniu nowych smaków. To dzięki nim odkrywamy nieznane nam wcześniej potrawy, czy to na profilach lokali gastronomicznych, influencerów czy naszych znajomych. Smakowicie wyglądające dania są dla nas motywacją do odtworzenia ich we własnej kuchni czy zamówienia z restauracji.
Wpływ na gastronomię
Fotografia kulinarna ma znaczący wpływ na gastronomię. Przyciąga klientów do restauracji, inspiruje do gotowania w domu i pomaga budować markę lokalu. Restauratorzy coraz częściej zdają sobie sprawę z mocy zdjęć i decydują się na profesjonalne sesje zdjęciowe swoich potraw. Wpływ fotografii kulinarnej na kreowanie gastronomicznej rzeczywistości zbadał serwis do zamawiania jedzenia Pyszne.pl.
Źródło: Materiał prasowy