W dobie rosnącej popularności e-commerce, sprzedaż leków w internecie staje się coraz większym wyzwaniem dla organów nadzoru.
Aby zapewnić pacjentom bezpieczeństwo, Główny Inspektorat Farmaceutyczny (GIF) we współpracy z Allegro rozpoczyna akcję edukacyjną skierowaną do właścicieli sprzedażowych platform internetowych i do pacjentów.
Aby móc sprzedawać leki w internecie, apteka musi spełniać określone warunki. Jednym z nich jest posiadanie stacjonarnej placówki. Pacjenci mogą rozpoznać legalne apteki internetowe po charakterystycznym logo z białym krzyżykiem na zielonym tle.
Wzmocnienie e-nadzoru farmaceutycznego wymaga współpracy wielu podmiotów, w tym właścicieli platform sprzedażowych i samych pacjentów. Allegro, jako jedna z największych platform internetowych w Polsce, wdrożyło szereg mechanizmów, które mają na celu zapobieganie sprzedaży leków.
Jednym z nich jest mechanizm aktywnego zapobiegania wystawianiu ofert sprzedaży leków. Narzędzie to na bieżąco analizuje bazę ofert i w przypadku wykrycia produktu znajdującego się w Rejestrze Produktów Leczniczych automatycznie blokuje wprowadzenie go do sprzedaży lub zdejmuje ofertę z platformy.
Źródło: GIF