Firma Kaufland zajęła trzecie miejsce w kategorii „Handel” w siedemnastej edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm.
Ranking ten, opracowany przez Koźmiński Business Hub, Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Deloitte, uwzględniał analizę zarządzania obszarami ESG w firmie. Wyniki potwierdzają, że strategia zrównoważonego rozwoju Kaufland, o nazwie „Zróbmy to razem”, skutecznie kieruje firmę we właściwym kierunku.
Ranking Odpowiedzialnych Firm przyciągnął ponad 70 największych przedsiębiorstw, które zostały poddane analizie inicjatyw związanych ze środowiskiem, społecznością i ładem korporacyjnym. Wzięto również pod uwagę konkretne wskaźniki i cele strategiczne firm. Kaufland otrzymał 80% maksymalnej liczby punktów, co zaowocowało trzecim miejscem w kategorii branżowej oraz ósmym miejscem w ogólnej klasyfikacji.
Jesteśmy niezwykle dumni z oceny zaangażowania społecznego i środowiskowego, którą przyznała nam kapituła Rankingu Odpowiedzialnych Firm i cieszymy się, że środowisko ekspertów docenia inicjatywy podejmowane przez Kaufland w obszarze ESG. Poza Rankingiem Odpowiedzialnych Firm w ostatnim czasie praktyki naszej sieci zostały wyróżnione m.in. w tegorocznym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu czy w zestawieniu Listków CSR organizowanym przez tygodnik „Polityka”, w którym Kaufland otrzymał najwyższe wyróżnienie. Stanowi to dla nas dodatkową motywację do konsekwentnych działań i potwierdza, jak istotnym elementem strategii biznesowej naszej firmy jest zrównoważony rozwój – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Kaufland konsekwentnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju, skupiając się na promocji świadomego odżywiania, rozwoju regionalnego i ochronie klimatu. Firma ma konkretną strategię klimatyczną, która zakłada redukcję emisji związanych z działalnością o 80% do 2030 roku. Od 2022 roku Kaufland pozyskuje wyłącznie zieloną energię dla wszystkich swoich placówek, co przyczynia się do zmniejszenia śladu węglowego. Sieć angażuje się również w inicjatywy mające na celu ograniczenie zużycia tworzyw sztucznych poprzez modyfikację opakowań swoich własnych marek.
Kaufland podejmuje wiele inicjatyw społecznych. W minionym roku firma skoncentrowała swoje wsparcie na uchodźcach z Ukrainy. Regularnie przekazuje również produkty organizacjom charytatywnym. Ponadto, w celu promocji profilaktyki zdrowotnej, Kaufland regularnie organizuje bezpłatne badania mammograficzne na parkingach swoich sklepów.
Źródło: Kaufland