Przed Międzynarodowym Dniem Kobiet marka ASICS dzieli się wynikami globalnego badania na temat różnic w aktywności fizycznej między kobietami a mężczyznami.
Raport rzuca światło na wyzwania, z jakimi borykają się panie na drodze do regularnych ćwiczeń, a także podkreśla znaczenie ruchu dla zdrowia psychicznego.
Ponad połowa kobiet na świecie całkowicie rezygnuje z aktywności fizycznej. To alarmujący wniosek płynący z badania ASICS, które objęło niemal 25 tys. osób. Brak ruchu negatywnie odbija się na samopoczuciu pań. Natomiast raport pokazuje, że aż 52% z nich nie jest zadowolonych ze swojego poziomu aktywności.
Presja czasu, wstyd i niska pewność siebie to główne bariery, które powstrzymują kobiety przed regularnym uprawianiem sportu. Dochodzi do tego presja społeczna i stereotypy dotyczące ról płciowych, które często obciążają kobiety obowiązkami domowymi i opieką nad rodziną.
Polki kochają bieganie
Badanie ASICS pokazuje, że bieganie jest najpopularniejszym sportem wśród Polek (97%). Natomiast głównym motywatorem do podjęcia aktywności fizycznej jest chęć zadbania o ciało i zdrowie psychiczne (94%).
Mężczyźni nie rozumieją problemów kobiet
Mężczyźni nie dostrzegają problemów kobiet – badanie ujawnia znaczące różnice w postrzeganiu barier przez kobiety i mężczyzn. Tylko 34% panów uznaje brak czasu za przeszkodę w sporcie, podczas gdy dla 74% kobiet jest to główne wyzwanie. Mężczyźni zupełnie inaczej interpretują bariery kobiet, co utrudnia im zrozumienie ich potrzeb.
Globalna platforma dla kobiet
W odpowiedzi na wyzwania, marka ASICS stworzyła globalną platformę internetową łączącą kobiety z całego świata. Platforma oferuje przestrzeń do dzielenia się doświadczeniem, wiedzą sportową i inspiracją, motywując panie do regularnych ćwiczeń.
Badanie ASICS to ważny głos w dyskusji o roli sportu w życiu kobiet. Raport ujawnia niepokojące trendy, ale też pokazuje siłę i determinację pań, które przełamują bariery i dbają o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne.
Źródło: Materiał prasowy