Polskie Towarzystwo Gospodarcze i Instytut Studiów Ekonomiczno-Społecznych przygotowały raport, który stanowi przewodnik dla polskich firm w kwestii konkurencyjności.
Raport analizuje definicję i znaczenie konkurencyjności na rynkach światowych i europejskich. Zajmuje się także problemami, takimi jak koszty prowadzenia działalności, regulacje, nieuczciwa konkurencja i luki w prawie.
W raporcie omówiono czynniki zewnętrzne wpływające na polskie firmy, w tym działalność regulacyjną Unii Europejskiej oraz wpływ globalnych firm na rodzimy rynek. Wskazano kluczowe obszary dla konkurencyjności, takie jak gospodarka cyfrowa, promocja ekspansji zagranicznej i równość szans na rynku.
Rekomendacje raportu obejmują potrzebę dostosowanej i proporcjonalnej regulacji, wsparcia dla różnych rodzajów przedsiębiorstw oraz aktywnego otwarcia się przedsiębiorców na nowe kanały sprzedażowe i eksportowe. Raport identyfikuje także zagrożenia dla polskiej polityki gospodarczej, w tym agresywną konkurencję, luki legislacyjne oraz niewystarczające regulacje. Cały raport dostępny jest na oficjalnej stronie Polskiego Towarzystwa Gospodarczego.
Źródło: PAP MediaRoom