14.9 C
Wrocław
poniedziałek, 16 września, 2024
reklama
Strona głównaBiznesPraca | HR | Kariera | EBMedia społecznościowe w rekrutacji. Korzyści dla pracodawców i kandydatów

Media społecznościowe w rekrutacji. Korzyści dla pracodawców i kandydatów

-

Media społecznościowe stały się nieodłącznym elementem życia codziennego wielu osób. Coraz częściej wykorzystywane są również do celów zawodowych, w tym do poszukiwania pracy.

Jak wynika z badania Hays Poland, aż 75 proc. profesjonalistów korzysta z kanałów społecznościowych podczas poszukiwania pracy.

Korzyści dla pracodawców

Media społecznościowe to dla pracodawców doskonały sposób na dotarcie do potencjalnych pracowników. Platformy takie jak LinkedIn pozwalają na precyzyjne targetowanie reklam i publikowanych treści, co zwiększa szansę na dotarcie do osób zainteresowanych daną ofertą pracy. Ponadto, media społecznościowe to świetne miejsce do budowania wizerunku marki pracodawcy i tworzenia pozytywnych relacji z kandydatami.

Korzyści dla kandydatów

Media społecznościowe to dla kandydatów doskonałe źródło informacji o pracodawcach. Platformy takie jak LinkedIn pozwalają na zapoznanie się z ofertą pracy, kulturą organizacyjną, a także opiniami innych pracowników. Ponadto, media społecznościowe to świetne miejsce do budowania sieci kontaktów zawodowych i nawiązywania relacji z osobami z branży.

Rekrutacje prowadzone w mediach społecznościowych to już standard na rynku globalnym. W Polsce również aktywność firm w social media będzie rosła. Z perspektywy pracodawcy zdecydowanie warto być aktywnym w social media i otwierać się na nowe sposoby rekrutacji, które mogą skutecznie wesprzeć tradycyjne metody poszukiwania pracowników. Firmy, które przegapią ten moment i nie zaangażują się w komunikację z kandydatami za pośrednictwem social mediów, wkrótce mogą stracić przewagę konkurencyjną – szczególnie wśród najmłodszych pokoleń.

Źródło: HAYS

reklama

BEZPŁATNE OGŁOSZENIA

Sprzedawaj i kupuj bez rejestracji! Przeglądaj ogłoszenia w swojej okolicy!