Media społecznościowe stały się nieodłącznym elementem życia codziennego wielu osób. Coraz częściej wykorzystywane są również do celów zawodowych, w tym do poszukiwania pracy.
Jak wynika z badania Hays Poland, aż 75 proc. profesjonalistów korzysta z kanałów społecznościowych podczas poszukiwania pracy.
Korzyści dla pracodawców
Media społecznościowe to dla pracodawców doskonały sposób na dotarcie do potencjalnych pracowników. Platformy takie jak LinkedIn pozwalają na precyzyjne targetowanie reklam i publikowanych treści, co zwiększa szansę na dotarcie do osób zainteresowanych daną ofertą pracy. Ponadto, media społecznościowe to świetne miejsce do budowania wizerunku marki pracodawcy i tworzenia pozytywnych relacji z kandydatami.
Korzyści dla kandydatów
Media społecznościowe to dla kandydatów doskonałe źródło informacji o pracodawcach. Platformy takie jak LinkedIn pozwalają na zapoznanie się z ofertą pracy, kulturą organizacyjną, a także opiniami innych pracowników. Ponadto, media społecznościowe to świetne miejsce do budowania sieci kontaktów zawodowych i nawiązywania relacji z osobami z branży.
Rekrutacje prowadzone w mediach społecznościowych to już standard na rynku globalnym. W Polsce również aktywność firm w social media będzie rosła. Z perspektywy pracodawcy zdecydowanie warto być aktywnym w social media i otwierać się na nowe sposoby rekrutacji, które mogą skutecznie wesprzeć tradycyjne metody poszukiwania pracowników. Firmy, które przegapią ten moment i nie zaangażują się w komunikację z kandydatami za pośrednictwem social mediów, wkrótce mogą stracić przewagę konkurencyjną – szczególnie wśród najmłodszych pokoleń.
Źródło: HAYS