MPK Wrocław szykuje się do rozpoczęcia kompleksowego remontu ulicy Legnickiej, co stanowi największą inwestycję w tym roku.
Planowane prace są częścią programu #TORYwolucja. Remont rozpocznie się 18 czerwca i zakończy początkiem września. Najważniejszym etapem remontu będzie modernizacja torowiska i sieci trakcyjnej. Etap ten dotyczy odcinka ulicy Legnickiej od skrzyżowania z ulicą Zachodnią do skrzyżowania z ulicą Niedźwiedzią.
Program TORYwolucja od 2019 roku pozwala na modernizację i remont wielu odcinków wrocławskich torowisk. To ponad 240 mln złotych, które przeznaczyliśmy na zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa podróżnych – wskazuje wiceprezes MPK Wrocław Przemysław Nowicki. – Widać to także w statystykach, bo liczba wykolejeń spadła w ostatnich latach o ponad 80%. Właśnie to udowadnia, że pieniądze te zostały wydane w jak najbardziej właściwy sposób.
MPK planuje również zabudować roślinnością cały odcinek ulicy Legnickiej między Zachodnią a Niedźwiedzią. Tu wybuduje także nowe odwodnienie. Przystanek tramwajowy Niedźwiedzia zostanie objęty tymi pracami, a łączna powierzchnia nowej, ekologicznej nawierzchni wyniesie aż 3558 metrów kwadratowych.
Kolejnym etapem remontu będzie modernizacja przejazdów na skrzyżowaniu ulicy Legnickiej z Kwiską i Małopanewską. Dodatkowo MPK wymieni rozjazd na wysokości zajezdni nr V. Zmiany dotkną także skrzyżowania z ulicą Milenijną, gdzie pojawi się zupełnie nowy rozjazd tramwajowy.
Zgodnie z umową, prace mają potrwać do 9 września. Jednak wykonawca dąży do oddania torowiska do użytku wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Przez czas trwania remontu fragment torowiska ulicy Złotoryjskiej (przystanek „Dolmed”) do ulicy Milenijnej będzie wyłączony z ruchu. Całkowity koszt inwestycji wynosi ponad 17,2 miliona złotych.
Aby umożliwić podróżowanie komunikacją zbiorową w zachodniej części Wrocławia, MPK Wrocław wprowadzi zmiany w trasach tramwajowych. Wszystkie linie tramwajowe przebiegające przez ulicę Legnicką, czyli linie 3, 10, 20, 23 i 31, zostaną skierowane na objazdy w obu kierunkach. Ich trasa będzie prowadzić nowym torowiskiem od ulicy Lotniczej i Milenijnej przez Popowice i Szczepin.Następnie dołączą do stałej trasy na Mostach Sikorskiego oraz Mostach Pomorskich. Natomiast linia 33 zostanie skrócona i będzie kursować do pętli „Wrocławski Park Przemysłowy” przez plac Jana Pawła II i ulicę Legnicką.
Aby zminimalizować niedogodności dla pasażerów, na trasie od placu Jana Pawła II do Pilczyc zostaną uruchomione „zatramwaje”. To autobusy zastępcze linii 733. Autobusy te będą kursować co 4 minuty w szczycie i średnio co 5-6 minut w pozostałych godzinach.
Źródło: MPK Wrocław