GDDKiA złożył wniosek o wydanie decyzji środowiskowych uwarunkowań (DŚU) dla budowy długo oczekiwanej obwodnicy w Trzebnicy. Ten ważny krok przynosi nadzieję na dalszy rozwój infrastruktury drogowej regionu.
W skład wniosku wchodzi preferowany wariant obwodnicy, opracowany w wyniku konsultacji z lokalną społecznością i samorządami. Dokumentacja uwzględnia również prognozę wpływu budowy na środowisko, w tym hałas, zanieczyszczenie powietrza, jakość wód oraz aspekty przyrodnicze. Zadbano także o minimalizację negatywnego wpływu inwestycji na środowisko poprzez zastosowanie rozwiązań takich jak przejścia dla zwierząt, zabezpieczenia akustyczne oraz nasadzenia zieleni.
Preferowany wariant obwodnicy, oznaczony jako W2, rozpoczyna się od skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 359 z drogą krajową nr 15 i drogą wojewódzką nr 340. Natomiast kończy się skrzyżowaniem z drogą krajową nr 15 i drogą powiatową nr 1400D. Projekt zakłada także budowę rond oraz dodatkowych elementów, takich jak przejścia dla małych zwierząt, oświetlenie drogowe i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach jest kluczowa dla kontynuacji prac nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym (STEŚ-R) oraz ogłoszenia przetargu na wykonawcę inwestycji. Budowa obwodnicy Trzebnicy przyniesie liczne korzyści, takie jak poprawa przepustowości komunikacyjnej, skrócenie czasu podróży i wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta. Projekt planowany jest do realizacji w latach 2027-2029.
Źródło: GDDKiA