W Polsce patriotyzm konsumencki jest coraz silniejszy. Z najnowszego badania firmy Wiener wynika, że aż 75% Polaków ceni sobie produkty wyprodukowane w Polsce. Co więcej, 37% z nas jest skłonnych zapłacić więcej za produkt rodzimego pochodzenia.
Badanie przeprowadzone przez firmę Wiener miało na celu zbadać podejście Polaków do polskiego rolnictwa. Wyniki badania pokazują, że Polacy mają pozytywny stosunek do polskich rolników. Aż 57% badanych uważa, że polscy rolnicy są nowocześni i stosują nowoczesne technologie.
Większość Polaków (61%) uważa, że pochodzenie produktu jest ważne podczas zakupów. Najrzadziej sprawdzają to młodzi ludzie (44%).
W kwestii płacenia wyższej ceny za polski produkt zdania są podzielone. 37% Polaków jest skłonnych zapłacić więcej, ale tyle samo jest przeciwnego zdania.
Jeśli chodzi o jakość polskich produktów, to aż 60% Polaków uważa, że są one lepsze niż produkty z zagranicy.
Patriotyzm konsumencki to pozytywne zjawisko, które wspiera polską gospodarkę. Polacy coraz częściej wybierają produkty wyprodukowane w Polsce, co przekłada się na wzrost popytu na polskie produkty rolne.
Źródło: Materiał prasowy