Bank BNP Paribas i Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką prowadzą kampanię edukacyjną #CoZTąKasą
Pieniądze to wrażliwy temat w związkach, ale nie muszą być przyczyną nieporozumień. Wiele zależy od tego, jak i czy w ogóle rozmawiamy o naszych dochodach, wydatkach i zobowiązaniach. Aby ułatwić to zadanie, powstała kampania społeczna #CoZTąKasą – Jak rozmowy o kasie wpływają na nasze relacje?
Kampania ma na celu podniesienie kompetencji w zakresie komunikacji finansowej i finansów osobistych. Jest to kolejny wspólny projekt Banku BNP Paribas i Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką.
W ramach kampanii przeprowadzono badanie na temat postrzegania pieniędzy i ich wpływu na relacje. Wynika z niego, że:
- co piątej badanej osobie pieniądze kojarzą się z zakupami, wydatkami, opłatami czy rachunkami,
- niemal połowa, myśląc o pieniądzach, odczuwa niepokój,
- co dziesiąty ma długi, o których nie wie partner lub partnerka,
- taki sam procent respondentów zakończył związek przez konflikt na tle finansowym,
- aż 20% badanych straciło w przeszłości przyjaciela przez konflikt o pieniądze, a 25% kontakt z członkiem rodziny.
Oznacza to, że rozmowy o pieniądzach w związkach są bardzo ważne. Mogą one pomóc uniknąć konfliktów i wzmocnić relacje.
W ramach kampanii #CoZTąKasą powstaną podcasty, artykuły i materiały w mediach społecznościowych, które będą dostępne na stronie internetowej kampanii oraz na profilach Banku BNP Paribas i Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką na Facebooku i Instagramie. Będą one wyjaśniały jak właściwie porozumiewać się z bliskimi i motywowały do budowania zdrowych nawyków finansowych.
Źródło: Bank BNP Paribas