8.6 C
Wrocław
sobota, 26 kwietnia, 2025
Strona głównaBiznesPraca | HR | Kariera | EBPokolenie Alfa | Cechy, oczekiwania i wpływ na przyszłość
reklama

Pokolenie Alfa | Cechy, oczekiwania i wpływ na przyszłość

-

Pokolenie Alfa, czyli osoby urodzone w latach 2010-2025, to najbardziej cyfrowe pokolenie w historii.

Są przyzwyczajeni do szybkich zmian i wygody. To właśnie ich oczekiwania będą kształtować przyszłość rynku pracy i gospodarki.

Z badania Visa wynika, że 81% dzieci z pokolenia Alfa w Polsce chce posiadać własną firmę lub prowadzić działalność na własny rachunek. To zupełnie inny trend niż wśród obecnych pracowników, wśród których tylko 11% chce być przedsiębiorcami.

Dzieci z pokolenia Alfa są również bardziej skłonne do korzystania z technologii w pracy. Wśród technologii, które mogą im się przydać w przyszłości, najczęściej wskazywały social media (40%) i technologie służące do komunikacji (29%).

Pokolenie Alfa jest również bardzo świadome ekologii. Ponad połowa starszych dzieci (12-14 lat) zarabia pieniądze, korzystając z internetowych platform sprzedażowych, które promują bardziej zrównoważone metody produkcji i konsumpcji.

Jakie innowacje chcą zobaczyć w przyszłości?

Pokolenie Alfa ma wizję świata, w którym technologia będzie służyć wygodzie i komfortowi. Wśród proponowanych przez nie rozwiązań znalazły się między innymi:

  • aparat douszny pozwalający rozumieć każdy język
  • aplikacja do obliczania wszystkich rachunków i oszczędności
  • bransoletka, która rozpoznawałaby, czy ktoś kłamie
  • inteligentny hełm, który pomaga w koncentracji
  • samozapełniająca się lodówka
  • maszyna do badania, czego ludzie potrzebują
  • okulary, które pozwalają widzieć mikrokosmos
  • pierścień, który zachowywałyby się jak telefon
  • robot, który robiłby za mnie prace, których nie lubię
  • udzielacz gotowych odpowiedzi
  • zegarek, który alarmowałby o chorobach

Te pomysły pokazują, że pokolenie Alfa ma bardzo wyobraźnię i chce żyć w świecie, w którym wszystko jest możliwe. Firmy, które chcą przyciągnąć i zatrzymać pracowników z tego pokolenia, powinny już teraz zacząć myśleć o innowacjach, które sprostają ich oczekiwaniom.

Masz newsa, pomysł na artykuł, który mógłby zainteresować naszych czytelników? Pisz śmiało na redakcja@forcenews.pl.

reklama

BEZPŁATNE OGŁOSZENIA

Sprzedawaj i kupuj bez rejestracji! Przeglądaj ogłoszenia w swojej okolicy!

Patronat medialny

POLECANE WYDARZENIA