Według najnowszego badania przeprowadzonego przez ClickMeeting, Polacy są podzieleni w sprawie przyszłości edukacji.
Z jednej strony, 27 proc. osób uważa, że telefony powinny być dozwolone w szkołach, z zastrzeżeniem, że powinny być wykorzystywane w celach edukacyjnych. Z drugiej strony, 58 proc. badanych jest przeciwnych skróceniu tygodnia szkolnego do 4 dni.
Telefony w szkołach
Ankietowani uważają, że telefony powinny być wykorzystywane jedynie w czasie przerw (38 proc.). Równocześnie, część osób dopuszcza wykorzystanie ich wyłącznie do nauki (27 proc.). Natomiast przeciwne ich obecności w szkołach jest (25 proc.). Jedynie (8 proc.) respondentów jest za całkowitym pozwoleniem na korzystanie z telefonów.
Krótsze lekcje i 4-dniowy tydzień szkolny
Najwięcej respondentów (41 proc.) jest przeciwna skróceniu lekcji do mniej niż 45 minut. Jednak (37 proc.) badanych uważa, że taka zmiana mogłaby być zmianą na lepsze. Z kolei pomysł skrócenia tygodnia szkolnego do 4 dni spotkał się z negatywną opinią 58 proc. badanych, a 31 proc. respondentów popiera takie rozwiązanie.
Edukacja zdalna i hybrydowa
Z przeprowadzonej ankiety wynika również, że część z ankietowanych (23 proc.) uważa naukę online jako doskonałe uzupełnienie tej tradycyjnej. Respondenci sądzą również, że model edukacji zdalnej jest lepszy niż tej stacjonarnej (9 proc.). Natomiast (8 proc.) nie ma zdania na ten temat. Pozostali Polacy uważają, że lekcje zdalne nie są lepszym rozwiązaniem od tych stacjonarnych. Ankietowani zostali zapytani również o edukację w formie hybrydowej. W tym przypadku ponad połowa, czyli 56 proc. Polaków uważa, że lepszym rozwiązaniem są tradycyjne lekcje. Równocześnie 25 proc. twierdzi, edukacja hybrydowa ma przewagę nad tą stacjonarną. Natomiast 19 proc. nie ma zdania na ten temat.
Szkolenia online i narzędzia edukacyjne
Z przeprowadzonego badania wynika również, że 65 proc. Polaków nie miało do tej pory okazji uczestniczyć w szkoleniach dotyczących korzystania z narzędzi do edukacji lub pracy online. Jednocześnie, 18 proc. samodzielnie nauczyło się z nich korzystać, a jedynie 17 proc. respondentów uczestniczyło w tego typu szkoleniach. Co ciekawe, w pytaniu wielokrotnego wyboru Polacy wskazali, że najbardziej potrzebnymi narzędziami wspierającymi naukę online są aplikacje (57 proc.), darmowe laptopy/tablety (55 proc.), interaktywne tablice (44 proc.).
Źródło: Materiał prasowy