Większość uczniów szkół ponadpodstawowych w Polsce chciałaby regularnych zajęć z tego obszaru.
Wśród nich aż 68% nie spotkało się na lekcjach z pojęciem zrównoważonego rozwoju. Z kolei pojęcie ESG, które jest istotne dla strategii nowoczesnych firm, państw i innych organizacji, pozostaje zagadką dla 86% uczniów liceum i technikum.
Młodzi praktykują zrównoważony rozwój
W praktyce uczniowie są bardziej aktywni. Najczęściej deklarują korzystanie z używanych podręczników i produktów wielokrotnego użytku. Połowa badanych kupuje i sprzedaje używane ubrania, a prawie co czwarty uczeń aktywnie reaguje na hejt lub krzywdę w Internecie.
Uczniowie oczekują zmian w szkołach
Młodzież chce, aby szkoły zwracały uwagę na konieczność wspierania dobrych relacji międzyludzkich, promowania różnorodności i otwartości czy wartości etycznych i uczciwego zachowania. Ponadto, co czwarty uczeń chciałby, aby w jego szkole podjęto praktyczne działania z zakresu gospodarowania odpadami (w tym recyklingu).
Fundacja Warszawski Instytut Bankowości przygotowuje projekt edukacyjny
W świetle tych danych Fundacja Warszawski Instytut Bankowości przygotowuje ogólnopolski projekt edukacyjny z obszaru zrównoważonego rozwoju. W pierwszej kolejności będzie on ukierunkowany na nauczycieli i uczniów w szkołach ponadpodstawowych. Docelowo w działaniach będą uczestniczyć m.in. instytucje sektora finansowego, szkoły, uczelnie, organizacje społeczne i media.
Źródło: Materiał prasowy