Rosnąca popularność zakupów online powoduje, że klienci coraz bardziej oczekują od dostawców rozwiązań, które ułatwią im i usprawnią ten proces. Jednym z takich rozwiązań są przymierzalnie w punktach odbioru przesyłek.
La Poste, francuski państwowy operator pocztowy, testuje właśnie takie rozwiązanie w kilku swoich placówkach. Klienci, którzy odbiorą w nich przesyłkę z odzieżą, będą mogli ją przymierzyć na miejscu i w razie potrzeby na miejscu zwrócić. Usługa jest bezpłatna, a poczta dodatkowo zajmuje się recyklingiem opakowań po odebranych produktach.
Pomysł La Poste nie jest nowy. Od kilku lat z podobnego rozwiązania korzystają klienci sklepów internetowych w Ukrainie i w Polsce. W Ukrainie sieć punktów odbioru z przymierzalniami rozwija firma Rozetka, lider e-commerce’u w tym kraju. Pod koniec 2023 r. działało już ponad 400 takich punktów w 122 miejscowościach.
W Polsce punkty odbioru przesyłek z przymierzalniami wprowadziła w 2018 r. firma DPD. Obecnie w 69 miejscowościach w Polsce działa 116 takich punktów DPD.
Przymierzalnie w punktach odbioru to rozwiązanie, które ma wiele zalet. Jest wygodne dla klientów, ponieważ pozwala im uniknąć konieczności ponownego wizyty w punkcie odbioru w celu zwrotu niepasującej odzieży. Jest także korzystne dla środowiska, ponieważ zmniejsza ilość opakowań, które trafiają na wysypiska śmieci.
Sukces tego rozwiązania w Polsce i na Ukrainie pokazuje, że klienci e-commerce’u doceniają takie udogodnienia. Można się spodziewać, że w kolejnych latach przymierzalnie w punktach odbioru będą coraz bardziej popularne.
Źródło: Materiał prasowy