23 C
Wrocław
sobota, 20 lipca, 2024
Strona głównaNewsy regionalneReklamy profrekwencyjne organizacji społecznych zachęciły do udziału w wyborach

Reklamy profrekwencyjne organizacji społecznych zachęciły do udziału w wyborach

-

Według badań Fundacji Batorego, reklamy profrekwencyjne organizacji społecznych zachęciły do udziału w wyborach parlamentarnych 15 października 2023 roku.

Badanie, które było przeprowadzone na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej wykazuje, że 39% respondentów widziało kampanie profrekwencyjne. Wśród osób, które je widziały, aż 78% uważa, że kampanie zachęciły je do głosowania.

Reklamy profrekwencyjne były widoczne przede wszystkim w internecie, gdzie widziało je 67% respondentów. Najczęściej były one kierowane do kobiet i osób młodych. Wśród osób, które widziały reklamy profrekwencyjne, 87% deklaruje, że wzięło udział w wyborach. W grupie osób, które nie widziały takich reklam, deklaracje udziału w wyborach złożyło 77% badanych.

Głównymi emocjami, które zmobilizowały wyborców do głosowania, były silne emocje negatywne: złość/gniew, rozczarowanie, sprzeciw, frustracja, strach i bezsilność. Emocje te były wywołane przeświadczeniem, że władza:

  • nie słucha ludzi,
  • podejmuje decyzje sprzeczne z ich interesami,
  • nie zwraca uwagi na problemy wynikające m. in. z inflacji i drożyzny.

Dla wyborczyń czynnikiem motywującym były silne emocje negatywne związane z traktowaniem kobiet przez rząd PiS.

Reklamy profrekwencyjne miały istotny wpływ na wzrost frekwencji wyborczej w Polsce. Kampanie te dotarły do dużej liczby osób. Również do osób, które zazwyczaj nie uczestniczą w wyborach. Głównym motywatorem do głosowania były negatywne emocje związane z rządami PiS.

Źródło: Fundacja Batorego

Patronat medialny

BEZPŁATNE OGŁOSZENIA

Sprzedawaj i kupuj bez rejestracji! Przeglądaj ogłoszenia w swojej okolicy!