0.2 C
Wrocław
czwartek, 13 lutego, 2025
Strona głównaTurystykaRynek hotelowy w Polsce w 2023 roku - sezon wakacyjny z pozytywnym...
reklama

Rynek hotelowy w Polsce w 2023 roku – sezon wakacyjny z pozytywnym bilansem

-

Sytuacja na rynku hotelowym w Polsce w 2023 roku była dynamiczna. Po udanym początku roku, czerwiec i lipiec przyniosły nieco gorsze wyniki, ale słoneczny sierpień sprawił, że lato można zaliczyć do udanych.

Obłożenie hoteli w okresie wakacyjnym było wyższe niż w 2019 roku, przed pandemią koronawirusa. W sierpniu, który był najlepszym miesiącem dla hotelarzy, średnie obłożenie obiektów wyniosło 70%. W lipcu było to 60%, a w czerwcu 50%.

Ceny noclegów na polskim rynku wzrosły w 2023 roku średnio o 10%. Mimo to pozostają one atrakcyjne w porównaniu do innych krajów regionu.

Sukces polskiego rynku hotelowego w 2023 roku to efekt kilku czynników, w tym:

  • umiarkowany klimat, który czyni Polskę atrakcyjnym miejscem wypoczynku w okresie letnim,
  • dobra infrastruktura, w tym dostęp do lotnisk, kolei i autostrad,
  • rosnąca zamożność społeczeństwa polskiego,
  • duży potencjał turystyczny kraju, w tym piękna przyroda i bogata historia.

Jedynym problemem, z którym boryka się polski rynek hotelowy, jest wysoka inflacja. Wzrost cen energii, żywności i innych towarów i usług przekłada się na rosnące koszty prowadzenia działalności hotelarskiej, co ogranicza zyski.

Przyszłość polskiego rynku hotelowego rysuje się pozytywnie. Zarówno operatorzy obiektów, jak i inwestorzy, wskazują Polskę jako topowe miejsce do działalności. W najbliższych latach należy spodziewać się dalszego wzrostu liczby gości odwiedzających nasz kraj.

Źródło: CBRE

Masz newsa, pomysł na artykuł, który mógłby zainteresować naszych czytelników? Pisz śmiało na redakcja@forcenews.pl.

reklama

BEZPŁATNE OGŁOSZENIA

Sprzedawaj i kupuj bez rejestracji! Przeglądaj ogłoszenia w swojej okolicy!

POLECANE WYDARZENIA