Maj przyniósł dalszy wzrost inwestycji w reklamę online.
Według danych gemiusAdReal, łączna liczba emisji kreacji reklamowych w internecie wyniosła 83,92 mld, co oznacza wzrost w stosunku do kwietnia. Średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2986, a zasięg dotarł do 85,67% populacji Polski w wieku 7-75 lat.
Branża Trade na czele
Najbardziej aktywną branżą we wszystkich mediach (internet, TV, radio) w maju była „Trade”. Wygenerowała ona 42% wszystkich kontaktów reklamowych online, 20,1% w TV i 9,79% w radiu. Oznacza to zdecydowaną dominację tej branży w porównaniu do pozostałych sektorów.
Allegro liderem reklamy online
Wśród reklamodawców online pierwsze miejsce zajęło Allegro.pl z 3,26 mld kontaktów i 78,97% zasięgu. Na kolejnych pozycjach uplasowały się Media Expert (3,08 mld kontaktów) i Temu (2,87 mld kontaktów).
Lidl króluje w TV
W telewizji dominowała marka Lidl, która wygenerowała 1,88 mld kontaktów reklamowych i dotarła do 85,36% badanej populacji. Biedronka uplasowała się na drugim miejscu z 1,06 mld kontaktów, a Carrefour na trzecim z 0,88 mld kontaktów.
Media Expert podbija radio
Najwięcej reklam radiowych wyemitował Media Expert (2,68 mld kontaktów i 89,75% zasięgu). Kolejne miejsca zajęły RTV Euro AGD (1,09 mld kontaktów) i Lidl (0,69 mld kontaktów).