Samochód służbowy to nieodłączny element wielu firm. Nie tylko ułatwia wykonywanie obowiązków służbowych, ale może też mieć wpływ na wizerunek przedsiębiorstwa.
Z badania przeprowadzonego przez IBRiS na zlecenie Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów wynika, że 67% przedstawicieli najmniejszych polskich firm uważa, że samochód służbowy stanowi wizytówkę firmy. Taka opinia jest podzielana głównie w małych firmach (80%), a najmniej przekonani są do tego mikro przedsiębiorcy (62%).
Co więcej, co drugi respondent (53%) uważa, że klienci zwracają uwagę na samochód firmowy. Taka opinia jest podzielana głównie w małych firmach (67%).
Samochód służbowy może mieć wpływ na wizerunek firmy, zarówno pozytywny, jak i negatywny. Dlatego warto wybierać go z rozwagą.
Jakie czynniki są brane pod uwagę przy wyborze samochodu służbowego?
Przy wyborze samochodu służbowego przedsiębiorcy najczęściej kierują się aspektami praktycznymi i ekonomicznymi. Do najczęściej branych pod uwagę czynników należą:
- Cena samochodu (44%)
- Ekonomia spalania (37%)
- Koszty eksploatacji auta (37%)
Estetyka, prestiż czy nowoczesność samochodu są ważniejsze dla mniejszej części przedsiębiorców. Dopiero na trzecim miejscu znalazł się czynnik, który można uznać za prestiżowy – marka samochodu (29%).
Źródło: PZWLP