Santander Bank Polska otrzymał certyfikat Uniwersytetu Wrocławskiego za prosty język w umowie dla klientów korporacyjnych.
Santander Bank Polska, jako pierwszy bank w Polsce, został uhonorowany certyfikatem Uniwersytetu Wrocławskiego. Certyfikat Pracowni Prostej Polszczyzny potwierdza, że umowa spełnia wysokie standardy językowe, które są zrozumiałe i przyjazne dla odbiorców.
Ważne cechy umowy korporacyjnej
Umowa dla klientów korporacyjnych jest zaprojektowana w taki sposób, aby była jak najbardziej zrozumiała. W celu spełnienia standardów prostego języka, umowa zawiera szereg kluczowych elementów:
- krótkie zdania,
- śródtytuły i ikony,
- przejrzyste tabele i wypunktowane listy,
- treści pomocnicze i definicje.
Korzyści dla klientów i banku
Dzięki wprowadzeniu prostego języka w umowach, Santander Bank Polska daje swoim klientom możliwość szybkiego przeczytania i zrozumienia treści umowy. To natomiast przekłada się na oszczędność czasu oraz redukcję liczby osób zaangażowanych w proces przygotowywania umów po stronie firmy.
Bank od 2019 roku konsekwentnie upraszcza język w swoich dokumentach, aby były bardziej zrozumiałe i dostępne dla klientów. Ponad 1000 pracowników przeszło szkolenia z zakresu prostego języka. Natomiast regularne audyty językowe są przeprowadzane w celu dalszej poprawy komunikacji banku z klientami.
W czerwcu 2021 roku Santander Bank Polska dołączył do Deklaracji banków w sprawie standardu prostego języka. Ta inicjatywa jest wspólnym projektem Związku Banków Polskich oraz instytucji w nim zrzeszonych. Jej głównym celem jest zmiana języka bankowego na taki, który klienci będą w stanie szybko i łatwo zrozumieć.
Źródło: Santander