14 C
Wrocław
czwartek, 13 czerwca, 2024
Strona głównaBiznesSfinks Polska | Franczyza i nowe koncepty

Sfinks Polska | Franczyza i nowe koncepty

-

Sfinks Polska, potentat gastronomiczny z portfolio obejmującym SPHINX, Chłopskie Jadło, The Burgers i Piwiarnię, intensywnie poszerza swoją sieć.

Firma zachęca restauratorów do przejścia pod szyld SPHINX, oferując im atrakcyjne warunki i obiecując znaczne wzrosty obrotów. Model franczyzy odgrywa kluczową rolę w strategii rozwoju, a nowe koncepty, takie jak SPHINX Coctail Bar i The Burgers z rozszerzonym menu, wzbogacają ofertę i przyciągają nowych klientów.

Przekształcenie restauracji na lokal SPHINX wiąże się z niższymi kosztami niż uruchomienie nowego punktu. Jak informuje Sfinks Polska, inwestycja zwraca się w ciągu 12-18 miesięcy, a korzyści obejmują dostęp do niższych cen zakupowych, wsparcie w zakresie menu i cen, pozyskiwania finansowania i zarządzania ryzykiem. Restauracja zyskuje też silną markę, program lojalnościowy Aperitif i know-how doświadczonego operatora.

Po sukcesie sprzedażowym pierwszego Hotelu SPHINX w Żabiej Woli koło Warszawy intensywnie pracujemy nad przygotowaniem programu licencyjnego dla hoteli, gdyż może się to stać dla nas niezwykle atrakcyjnym kierunkiem rozwoju i źródłem skokowego zwiększenia przychodów dla właścicieli obiektów hotelowych. Analogicznie, znaczące wzrosty przychodów, między 30% a 185%, notują restauracje działające pod szyldem SPHINX, które wcześniej były prowadzone przez niezależnych restauratorów – komentuje Mateusz Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska SA.

W 2024 roku Sfinks otworzył już nowe restauracje SPHINX w Toruniu i Gliwicach. W planach są kolejne lokale w Poznaniu, Jarocinie, Rzeszowie, Warszawie i Opolu. Firma kontynuuje również rozwój The Burgers, wprowadzając nowe dania i powiększając powierzchnię lokali. Wkrótce ruszą nowe punkty w Gorzowie Wielkopolskim i Komornikach. Sukces lokalizacji SPHINX Coctail Bar w Jarocinie zachęca do otwarcia kolejnego na Śląsku.

Oprócz poszerzania sieci, Sfinks skupia się na wzmacnianiu oferty. Nowa karta śniadaniowa z daniami na każdy gust i promocyjne ceny kawy i herbaty ma zachęcić do porannych wizyt. Popularyzacja oferty bankietowej to kolejny priorytet.

Strategia Sfinksa przynosi efekty. W pierwszym kwartale 2024 roku przychody ze sprzedaży gastronomicznej wzrosły o 7,4%, skonsolidowany zysk operacyjny podwoił się, a zysk netto wyniósł 192 tys. zł. Skonsolidowany wynik EBITDA wzrósł o blisko 50% do 6,77 mln zł.

BEZPŁATNE OGŁOSZENIA

Sprzedawaj i kupuj bez rejestracji! Przeglądaj ogłoszenia w swojej okolicy!