Stolica Dolnego Śląska staruje z najnowszą kampanią turystyczną. Tegoroczne hasło to „Wrocław miasto przygody”.
Na początek trochę historii. W latach 30-tych XII wieku dzisiejsze wrocławskie osiedle Ołbin było wsią. I właśnie tam powstało niezwykłe opactwo benedyktynów. Po kilkuset latach istnienia, w obawie przed najazdem Turków, rozebrano je. Zaś fragmenty architektury, kolumny i rzeźby wmurowano w istniejące do dziś budynki we Wrocławiu.
Ówczesne Opactwo Ołbińskie było w swoim czasie czymś niespotykanym w tej części Europy. To, co dziś z niego zostało, już zasługuje na miano skarbu – zachęca do odwiedzenia Wrocławia prof. Piotr Oszczanowski, dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu. Mamy pełne prawo przypuszczać, że w grobie Włostowica jest skarb. A nawet jeśli nie, to Wrocław jest sam w sobie swoistym skarbem, wartym odkrycia – mówi Oszczanowski.
Wspomniany Skarb Ołbiński jest punktem wyjścia i jednocześnie zaproszeniem do miasta przygody – Wrocławia.
Atrakcyjny kierunek turystyczny
Liczby i statystyki pod tym względem nie kłamią. Z największych atrakcji Wrocławia można wymienić chociażby Afrykarium we wrocławskim ZOO. Niewątpliwie to jedna z największych atrakcji turystycznych w Polsce. W latach 2019-2022 odwiedziło ją blisko 5,5 mln turystów.
5,8 mln turystów odwiedziło Wrocław w 2022 roku. Jesteśmy atrakcyjnym kierunkiem dla turystów z Polski i nie tylko. Nie chcemy na tym poprzestać. Pokazując Wrocław jako „Miasto Przygody” liczymy, że kolejni odwiedzający poczują niepowtarzalny klimat naszego miasta, jego atmosferę, wspaniałe zakątki i życie, którym tętni od rana do wieczora. Wierzymy, że Wrocław zaprezentowany w filmowym trailerze zainspiruje każdego do przeżycia tutaj swojej wyjątkowej przygody – zachęca do odwiedzenia Wrocławia Radosław Michalski, dyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia.
O dużej atrakcyjności Wrocławia świadczą również liczby Wrocławskiego Portu Lotniczego. Cały ruch lotniczy osiągnął liczbę niemal 3 mln. To o 100 procent więcej niż w 2021 roku. Z kolei we wrocławskim Aquaparku w 2022 roku pojawiło się 2 mln klientów.
Film z aktorami
Kampanię „Wrocław miastem przygody” zainicjował specjalny spot. Wzięli w nim udział popularni aktorzy. W tym gwiazda polskiego kina i teatru – Daniel Olbrychski.
Podczas filmu przenosimy się do najpopularniejszych miejsc w mieście:
- Hali Stulecia,
- Narodowego Forum Muzyki,
- Bulwarów Dunikowskiego,
- wrocławskiego Rynku.
W ramach ogólnokrajowej kampanii miasto będzie promować swoją ofertę w 7 miastach. Spot obejrzą mieszkańcy Warszawy, Poznania, Krakowa, Katowic, Łodzi, Gdańska i Szczecina.
Wrocław? To przepiękne wspomnienia, które trwają już blisko 60 lat! Przyjaźnie, wspomnienia z pracy, ale równocześnie z każdym rokiem, zwłaszcza ostatnio, coraz większy zachwyt nad miastem, które tak się przez lata zmieniło – na plus!” – podkreśla Daniel Olbrychski.
Kampania turystyczna będzie prowadzona od maja do września tego roku.
Źródło: UM Wrocław