20 C
Wrocław
poniedziałek, 22 lipca, 2024
Strona głównaBiznesSukces polskich eksporterów - badanie Allianz Trade

Sukces polskich eksporterów – badanie Allianz Trade

-

Badanie przeprowadzone przez Allianz Trade, wiodącą firmę ubezpieczeniową, objęło ponad 400 polskich przedsiębiorstw wśród 3000 badanych firm z 7 gospodarek Zachodu. Wyniki badania potwierdzają, że polscy eksporterzy są bardzo skuteczni w międzynarodowej wymianie handlowej.

Badanie wykazało, że polskie firmy znajdują się wśród najistotniejszych eksporterów spośród gospodarek Zachodu. Udział przychodów z eksportu w stosunku do ogólnych przychodów polskich firm nie różnił się znacząco od innych badanych gospodarek. Około 30% ankietowanych polskich firm stwierdziło, że eksport odpowiada za ponad 50% ich przychodów, podobnie jak w przypadku innych rozwiniętych gospodarek.

Struktura sektorowa polskich eksporterów

W badanej grupie eksporterów polskie firmy działały przede wszystkim w sektorach przetwórstwa żywności, przemysłu drzewnego i rolnictwa. W porównaniu z innymi badanymi rynkami, tylko w Hiszpanii odsetek firm handlowych był nieco wyższy niż w Polsce. Natomiast firmy produkcyjne stanowiły tylko 11% spośród badanych polskich eksporterów, podczas gdy w innych badanych krajach odsetek ten był wyższy.

Konkurencyjność polskich firm w cyfryzacji sprzedaży

Polskie firmy nie tylko są znane z nowoczesnego parku maszynowego, ale również odnoszą sukcesy w dziedzinie zarządzania sprzedażą. Badanie wykazało, że polskie firmy osiągają najwyższe wskaźniki w cyfryzacji sprzedaży. Wykorzystują narzędzia takie jak handel elektroniczny B2B, usługi sieciowe, chmury obliczeniowe, oprogramowanie do zarządzania produkcją oraz rekrutację pracowników w sieciach społecznościowych. Polskie firmy szybko dostosowały się do trendów związanych z cyfrową transformacją.

Preferencje polskich firm w ekspansji na nowe rynki

W przeciwieństwie do ogółu badanych firm, które skupiają się na konsolidacji osiągnięć, polskie firmy wykazują większą chęć ekspansji na nowe rynki. Mimo że większość firm oczekuje wzrostu obrotów eksportowych, ogólnie mniejszy odsetek firm planuje inwestycje w nowych krajach. Polscy eksporterzy łączą podejście oparte na bezpiecznym zwiększaniu skali działalności na już znanych rynkach z apetytem na zdobywanie nowych rynków. Jest to wyraźnie widoczne na tle firm z innych badanych krajów.

Wyniki badania wskazują, że polskie firmy rzadziej skupiają się na dalszym rozwoju na rynku macierzystym i rzadziej wybierają rozwijanie nowych produktów jako główną strategię rozwoju w najbliższym czasie.

Źródło: Materiał prasowy

Patronat medialny

BEZPŁATNE OGŁOSZENIA

Sprzedawaj i kupuj bez rejestracji! Przeglądaj ogłoszenia w swojej okolicy!