Wybory do Parlamentu Europejskiego zbliżają się wielkimi krokami. W tym ważnym dla demokracji okresie, kluczowa jest rzetelna informacja dla wyborców.
TikTok, jako globalna platforma rozrywkowa, aktywnie przeciwdziała dezinformacji i dba o przejrzystość procesu wyborczego. Poznaj 5 kluczowych faktów na temat działań TikToka w tym obszarze:
1. Zakaz płatnej reklamy politycznej: Na platformie nie można publikować sponsorowanych treści o charakterze politycznym. Politycy i partie mogą mieć swoje konta (30% europosłów jest obecnych na TikToku), ale nie mogą promować się za opłatą.
2. Centra Wyborcze dla rzetelnej wiedzy: Od kwietnia br. miliony użytkowników TikToka w Europie otrzymuje powiadomienia o Centrach Wyborczych w aplikacji. Znajdą tam wiarygodne informacje o wyborach i wskazówki dotyczące edukacji medialnej. Centra powstały we współpracy z lokalnymi NGO i komisjami wyborczymi, dostosowane do każdego kraju UE.
3. Ponad 200 polskojęzycznych moderatorów: Zespół moderatorów czuwa nad przestrzeganiem zasad, usuwa dezinformacje i monitoruje potencjalnie szkodliwe treści w okresie wyborczym. W Dublinie działa specjalny „Mission Control”, gdzie eksperci ds. wyborów dbają o efektywność działań.
4. Ograniczenia dla mediów państwowych: Kanały powiązane z władzami (media państwowe) są oznaczone, by użytkownicy byli świadomi potencjalnej stronniczości przekazów. Treści takich mediów nie są wyświetlane w sekcji „Dla Ciebie” poza granicami kraju, a wkrótce stracą możliwość płatnej promocji poza nim.
5. Szczegółowe raporty o operacjach wpływu: Platforma rozszerza i i uszczegóławia raportowanie nt. prób jej wykorzystania do manipulacji (z kwartalnego na miesięczne). Od teraz istnieje dedykowana sekcja z bardziej szczegółowymi danymi, m.in. o próbach reaktywacji usuniętych kont.
TikTok stawia na transparentność i rzetelność informacji, chroniąc integralność wyborów do Parlamentu Europejskiego. Powyższe działania to tylko niektóre z kroków podejmowanych przez platformę w tym zakresie.