W odpowiedzi na rosnące zagrożenie dezinformacją, TikTok uruchomił szereg inicjatyw mających na celu zapewnienie użytkownikom dostępu do rzetelnych informacji przed wyborami do Parlamentu Europejskiego.
W każdym z 27 państw członkowskich UE powstały Centra Wyborcze. Oferują one wiarygodne informacje o nadchodzących wyborach oraz wskazówki z zakresu edukacji medialnej. Centra te są wynikiem współpracy TikToka z lokalnymi organizacjami pozarządowymi i komisjami wyborczymi.
Kampanie edukacyjne
W 2023 roku TikTok przeprowadził 18 kampanii edukacyjnych na temat weryfikacji informacji. Platforma dotarła do 50 milionów użytkowników i wygenerowała 220 milionów wyświetleń. Na 2024 rok TikTok zaplanował kolejne 9 programów edukacyjnych.
Platforma współpracuje z 11 organizacjami fact-checkingowymi w 18 językach UE. Wśród partnerów znajdują się m.in. FakeNews.pl, Demagog, Newtral, Maldita, DigiQ, Deutsche Presse-Agentur (DPA) i Nieuwscheckers.
Rozszerzanie sieci weryfikacji faktów
Przed wyborami do Parlamentu Europejskiego TikTok planuje objąć weryfikacją faktów co najmniej jeden oficjalny język w każdym państwie członkowskim UE.
Najnowszy raport TikToka zgodny z Kodeksem Postępowania w Zakresie Zwalczania Dezinformacji zawiera ponad 3200 punktów danych z 30 krajów UE i EOG. Stanowi to wzrost o 500% w porównaniu z poprzednim raportem.
Ważna rola w walce z dezinformacją
TikTok jako współprzewodniczący Grupy Roboczej Kodeksu ds. Wyborów ma świadomość wagi swoich działań w kontekście zbliżających się wyborów. Platforma zobowiązuje się do dalszego inwestowania w edukację medialną i weryfikację faktów, aby zapewnić użytkownikom dostęp do rzetelnych informacji.