Wrocławskie MPK i gmina Długołęka wspólnie testują hybrydowy autobus Mercedes-Benz Citaro Hybrid.
Pojazd będzie kursował na trzech liniach aglomeracyjnych: 911, 921 i 924. Testy potrwają do 19 listopada 2023 roku.
Autobus napędzany jest silnikiem spalinowym wspomaganym przez silnik elektryczny. W trakcie hamowania energia kinetyczna autobusu jest zamieniana na energię elektryczną, która magazynowana jest w akumulatorze. Dzięki temu autobus zużywa mniej paliwa i emituje mniej zanieczyszczeń.
Pojazd wyposażony jest w szereg systemów bezpieczeństwa, w tym:
- Aktywny asystent hamowania (AEB): system wykrywa przeszkody na drodze i w razie potrzeby automatycznie hamuje autobus.
- System Mirror Cam: w miejsce tradycyjnych lusterek zewnętrznych autobus wyposażony jest w kamery, które zapewniają kierowcy szersze pole widzenia.
- Asystent skręcania i zmiany pasa ruchu (LCA): system pomaga kierowcy wykrywać przeszkody znajdujące się w martwym polu widzenia.
Testy autobusu mają na celu sprawdzenie jego przydatności w warunkach ruchu aglomeracyjnego. Po zakończeniu testów zostanie podjęta decyzja o ewentualnym zakupie kolejnych hybrydowych autobusów dla Wrocławia i Długołęki.
Źródło: UM Wrocław