Według najnowszej prognozy dentsu, w 2024 roku nakłady na reklamę na całym świecie wzrosną o 4,6%, do poziomu 752,8 miliarda dolarów. To o 33 miliardy dolarów więcej niż w 2023 roku.
Wzrost wydatków na reklamę będzie napędzany przede wszystkim przez sektor cyfrowy, który w 2024 roku ma urosnąć o 6,5%, do poziomu 442,6 miliarda dolarów. Udział sektora cyfrowego w globalnych wydatkach na reklamę ma wynieść 58,8%.
W Polsce również spodziewany jest wzrost wydatków na reklamę, o 3,2%, do poziomu 10,9 miliarda złotych. W tym wzrośnie wydatki na reklamę cyfrową, o 6,9%, do poziomu 5,0 miliarda złotych.
Wzrost wydatków na reklamę w poszczególnych kanałach
W sektorze cyfrowym największy wzrost wydatków na reklamę w 2024 roku odnotują media detaliczne, o 17,2%. Na drugim miejscu uplasują się płatne media społecznościowe, z wzrostem o 12,3%.
Po dwóch kolejnych latach spadków, telewizja powróci do wzrostów, o 2,9%. W 2024 roku telewizja będzie odpowiadać za 23,0% nakładów na reklamę.
Pozostałe media, takie jak kino, media zewnętrzne i audio, również odnotują wzrost wydatków na reklamę. Jedynie druk będzie odnotowywać spadek, o 3,3%.
Wzrost wydatków na reklamę we wszystkich regionach
We wszystkich regionach świata spodziewany jest wzrost wydatków na reklamę. Najszybciej ma rosnąć rynek w obu Amerykach, o 5,8%. Wzrost w regionie Azji-Pacyfiku ma wynieść 4,0%, a w Europie, krajach Bliskiego Wschodu i Afryce 2,7%.
Prognoza globalnych wydatków na reklamę dentsu wskazuje, że w 2024 roku nakłady na reklamę będą rosły w tempie szybszym niż w roku poprzednim. Głównym czynnikiem napędzającym wzrost będzie sektor cyfrowy, który nadal dominuje na rynku reklamowym.
Źródło: dentsu Polska