Według danych rynkowych, coraz więcej klientów decyduje się na zakup artykułów zrównoważonych.
Artykuły zrównoważone to takie, które są produkowane w sposób przyjazny dla środowiska. Kryterium dostępności takich artykułów jest istotne dla aż 78% konsumentów. Niestety, często brakuje im wiedzy na temat tego, jak rozpocząć odpowiedzialne wybory i gdzie znaleźć odpowiednie produkty. Aby rozwiązać ten problem, Kaufland postanowił przybliżyć swoim klientom ofertę zrównoważonych artykułów w swoim najnowszym katalogu.
Katalog „Dla ludzi i natury”
Kaufland konsekwentnie rozwija swoje zrównoważone portfolio, oferując produkty, które są wytwarzane z poszanowaniem środowiska naturalnego. W katalogu „Dla ludzi i natury” sieć informuje klientów o kluczowych metodach certyfikacji i oznaczeniach obecnych na opakowaniach.
Kaufland może pochwalić się szerokim asortymentem zrównoważonych produktów. W ich ofercie znajduje się:
- ponad 60 produktów z Certyfikatem Zrównoważonego Rybołówstwa (MSC),
- 480 produktów ekologicznych,
- 180 produktów wegańskich z certyfikatem V-Label VEGAN,
- 100 produktów z certyfikatem FAIRTRADE,
- 120 produktów z certyfikatem RAINFOREST ALLIANCE
- 170 produktów z certyfikatem FSC.
Katalog Kauflandu zawiera również informacje na temat innych działań podejmowanych przez sieć w celu promowania zrównoważonego rozwoju asortymentu. Sieć zrezygnowała ze sprzedaży jaj pochodzących od kur chowanych w klatkach, a opakowania kurczaków marek własnych zawierają informacje o sposobie chowu.
Strategia zrównoważonego rozwoju
Ponadto, Kaufland dąży do redukcji zużycia tworzyw sztucznych. Eliminuje mikroplastik z kosmetyków, produktów do pielęgnacji ciała, środków piorących i czyszczących marek własnych. Produkty, które nie zawierają mikroplastiku, są oznaczone specjalnym znakiem „receptura bez mikroplastiku”. Sieć stara się ograniczać ilość odpadów plastikowych, zmniejszając stosowanie tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów marek własnych. Ponadto marka wprowadza alternatywne materiały lub zwiększa przydatność opakowań do recyklingu. Kaufland dba również o zoptymalizowanie opakowań swoich marek własnych, które posiadają oznaczenie „świadomie zapakowane”.
Strategia zrównoważonego rozwoju sieci Kaufland opiera się na zaangażowaniu wszystkich grup interesariuszy. W tym dostawców, partnerów biznesowych i przede wszystkim konsumentów. Coraz większa świadomość społeczna dotycząca proekologicznych postaw sprawia, że Polacy oczekują od firm zaangażowania w kwestie zrównoważonego rozwoju. Według badań przeprowadzonych przez Sustainable Brands, ponad 75% respondentów deklaruje większą lojalność wobec marek, które wspierają ich w podejmowaniu odpowiedzialnych wyborów zakupowych.